• FODBOLD
  • HÅNDBOLD
  • TENNIS
  • Om HIK
    • Organisation
    • Ansatte
    • GENERALFORSAMLING
    • Holdninger
    • Træner- og lederservice
    • Historie
  • Medlemskab
    • Kontingent
    • Indmeldelse
    • Udmeldelse
  • Nyheder
  • Sponsor
  • Restaurant
  • Kontakt
  • Om HIK
    • Organisation
    • Ansatte
    • GENERALFORSAMLING
    • Holdninger
    • Træner- og lederservice
    • Historie
  • Medlemskab
    • Kontingent
    • Indmeldelse
    • Udmeldelse
  • Nyheder
  • Sponsor
  • Restaurant
  • Kontakt

Træner- og lederservice

Home / Om HIK / Træner- og lederservice
ORGANISATIONGENERALFORSAMLINGANSATTEHOLDNINGERMEDLEMSKAB

For Trænere og Ledere

Skattefri ydelser

Vore frivillige trænere og hjælpere yder en stor indsats for klubben. Efter aftale kan de få dækket en del af de udgifter, der er forbundet med dette arbejde. Der er tale om et kompliceret regelsæt, som det er vigtigt, at afdelingerne sætter sig nøje ind i. Nedenfor kan du finde link til skema for beregning af skattefri godtgørelse og for retningslinierne for udbetaling heraf. Det er en forudsætning for udbetaling, at der foreligger en underskrevet aftalen mellem den pågældende træner/leder og afdelingens formand.

Inden du starter med at bede om skattefri ydelser fra HIK skal du sætte dig ind i vejledningen, som du finder her

Trænere og ledere, der beskæftiger sig med børn og unge under 15 år skal, hvis de selv er over 15 år indsende en børneattest til HIK, og kan ikke virke for HIK, med mindre dette er sket. HIK udbetaler ingen refusion til trænere og ledere, hvis dette ikke er opfyldt. Se nedenfor under Børneattest.

Refusion-til-frivillige-trænere-og-ledere-i-2021

Refusionsskema_2021

Kørselsregnskab 2021 (vedlægges refusionsskema)

Bestilling af sportsbeklædning.
HIK har tøjaftaler for håndbold og fodbold med Adidas. Bolde leveres af Select Sport. Begge dele  leveres gennem Afdelingens leverandør, der er Unisport for fodbold og Sportyfied for håndbold.
HIK accepterer ikke privat indkøb af spillesæt uden om disse.
HIK tennis har tøj- og boldaftale med Sportmaster, Hellerup.

Børneattester
Trænere og ledere, der arbejder med børn under 15 år, som selv er over 15 år, skal have en børneattest. Du må ikke arbejde som træner og leder i HIK, hvis dette ikke er i orden. Det er afdelingernes ansvar at sikre, at dette formidles til nye trænere/ledere. Afdelingerne skal på deres hjemmeside vedligeholde en oversigt over de trænere/ledere, der skal have en børneattest. Listen skal indeholde mailadresse og telefonnummer på de pågældende. HIK tilbageholder træner-/lederrydelser, hvis dette ikke er i orden.
Bestil børneattest
En børneattest kan bestilles på to måder:
• Digitalt (Sker ved HIK kontor og forudsætter, at du har NemID og adgang til din digitale postkasse) eller
• Skriftligt hos Rigspolitiet.

Bestil børneattest digitalt
HIK kan bestille en børneattest på en person digitalt. Attesten udstedes kun, hvis personen giver samtykke til, at børneattesten må sendes til virksomheden, myndigheden eller foreningen. Justitsministeriet har dispenseret fra kravet om skriftligt samtykke, fordi den digitale selvbetjeningsløsning sikrer partens identitet ved login med NemID.

For at bestille en børneattest digitalt skal HIK også have navn og personnummer på de(n) person(er), der skal bestilles en børneattest på.

Anmodning om samtykke sendes automatisk til personens digitale postkasse og kræver derfor, at den pågældende har NemID, adgang til sin digitale postkasse og har accepteret at modtage post fra det offentlige i sin digitale postkasse.

Trin for trin – bestilling af børneattest (gennemføres af kontoret)
1. Log ind med din medarbejdersignatur/NemID Erhverv
2. Angiv årsag til bestilling af attesten
3. Vælg om der skal bestilles en attest på en eller flere personer
4. Angiv person(er), attesten bestilles på (navn og personnummer)
a. Ved én person: Angiv personnummer og navn i de to felter
b. Ved flere personer: Der kan bestilles børneattester på op til 50 personer ad gangen. Der skal angives ét personnummer og navn i hver linje i boksen. Det er muligt at kopiere oplysningerne ind fra et dokument i f.eks. Microsoft Excel eller Word.
5. Angiv kontaktoplysninger og evt. rekvirent
6. Gennemse bestillingen
7. Underskriv med din medarbejdersignatur/NemID Erhverv
8. Bestillingen sendes til politiet
9. Udskriv evt. kvittering
10. Der sendes anmodning om samtykke til den/de angivne person(er)
11. Attesten bliver sendt til virksomhedens, myndighedens eller foreningens digitale postkasse

Der udstedes ikke en attest, før personen har givet samtykke.

Du kan bestille en børneattest digitalt via linket her.

Bestil børneattest ved skriftlig henvendelse til Rigspolitiet
Personen, som børneattesten vedrører, skal have underskrevet en særlig samtykkeerklæring, hvor der gives tilladelse til, at der udstedes en børneattest til en angivet myndighed, forening eller virksomhed. Det skal endvidere fremgå, hvad hjemlen til at indhente attesten er.

Hent samtykkeerklæringen til børneattester her (pdf).

Administration, Tennishal, udendørsbaner og restaurant
  • Hartmannsvej 37
    2900 Hellerup
  • 39 62 14 28
  • kontoret@hik.dk
Hellerup Havn, Udendørs Tennisbaner
  • Onsgårdsvej 18/
    Strandparksvej 17
    2900 Hellerup
  • 53 35 34 91
Maglegårds Anlæg, Håndboldhal og fodboldbaner
  • Bregnegårdsvej 25
    2900 Hellerup
  • 39 61 14 10
Kildeskovshallen
  • Adolphsvej 25
    2820 Gentofte
  • 39 77 44 00
ORDRUPHALLEN
  • Ejgårdsvej 11
    2920 Charlottenlund
  • 39 98 57 50
Copyright All Rights Reserved © 2018